Rennen

Ja, dat ik steeds harder ga lopen, makkie, het begon weer te regenen.
Maar ook : de lift was bezet dus ik neem de trap.
Vaak doe ik dat niet omdat ik er zo lang over doe meestal.
Omdat ik bij afdalen last van mijn knieën heb. Had.
Heel lang al.
Ineens vlieg ik naar beneden, probleemloos.
Zou fietsen zó helend voor de knieen zijn?
Afgevallen ben ik niet. Ja eerder wel 20 kilo.
Maar dat zou dan wel een laat effect zijn.

Het is toch al een raar verhaal.
Vorig jaar met die artrose.
Heftige aanhoudende pijn, een week of zes ofzo, ik weet het niet meer precies.
Geen pijnstiller hielp.
Tot het zomaar ineens over was.
Vlak voor Kerst.
Nadat huisarts me had verteld dat een kunstknie een optie was.
Foto’s hadden uitgewezen dat ik artrose had.
Dwz vooral in de ene knie.
Niet de knie waar ik last van had.

Particulier onderzoek heeft nu aangetoond dat ik van bewegen niet afval, maar wel een verbetering van de gezondheid merk.
Dus het is niet altijd overgewicht dat de boosdoener is!
Want ik ben nog steeds aan de zware kant.

Nu ga ik nog een keer de trap aflopen om zeker te weten dat ik het niet gedroomd heb.
trapafglieren

test

