Netjes of niet. Net aan. Net niet.

“Het weer is behoorlijk aanwezig”, zegt radioman Peter. Tot 32 graden vandaag gemeten. Dit is een oefenblogje foonschrijven. Dat valt nog helemaal niet mee.
Soms kijk ik naar mensen. Hoe ze zich gedragen en waarom dat misschien is. Voor mij in de super loopt een man waar mij aan opvalt dat zijn mooie lichte jasje niet past bij zijn mooie lichte pantalon. Het is het net niet naar mijn smaak. Bij het brood staat een vrouw te dubben. Hij pakt brood dat hij nodig heeft zonder te vragen of hij er even bij kan. Het is niet echt grof ofzo. Randje. De vrouw kijkt op. Dat zou ik ook doen. Het is net aan. Dus ik wil weten wat hier is. Even verderop kan de vrouw niet bij de boter. Ze vraagt netjes of ze erbij mag. En dan kijkend in de richting van het gepasseerde zomerpak: ja ik vraag het maar even, je kan natuurlijk ook ..wat is zij goed bezig. Weet hoe het hoort. Geeft het juiste voorbeeld. Beschuldigt de man. Wijst met het vingertje. Ik denk dat de man belangrijke zaken aan het verdrietige hoofd had.
Intussen wachtte ik op een pakje dat intussen is bezorgd.
Einde oefening.

test