Kringloopbril

Zonnebril gepast, stond wel aardig, ik zit niet verlegen om het modernste montuur. Wat heb je te verliezen voor een euro. Een euro. Waarom blijkt pas bij dragen dat ik er niet goed doorheen kan kijken?
Waardeloos geval dus. Want nog link ook.
Waarover ik dan ga nadenken.
Als je zelf niet meer door een bril kan kijken, waarom breng je hem dan naar de kringloop?
Kan een ander er dan wel plezier van hebben?
Gooi weg, zou ik zeggen.
Of een kind die hem als speelgoed gebruikt, bij verkleedtoneel.
Je brengt zo’n bril natuurlijk niet naar de kringloop met een briefje “misschien heeft een kind er nog wat aan voor de verkleedkist”.
En de kringloopmedewerkers zien er net als ik niets verkeerds aan af op het eerste gezicht.
Er wordt waarschijnlijk helemaal niet over nagedacht.
Ik heb met kleding wel gemerkt dat ik dingen weg deed, in de wegdoedoos, en dan later niet meer wist waarom ik er afstand van had gedaan. Meestal mankeert er echt wel wat aan als ik iets wegdoe. Een vlekje, een kraagje dat niet goed valt, een ritssluiting die niet strak ingezet is, een te krappe broekzak, versleten stukken, pluisjes ..
Daar heeft een ander net zoveel last van.
Dus weg ermee.
Een ander verhaal is het bij te groot of te klein geworden. Of op uitgekeken zijn.
Maar goed, voor zo weinig geld loop je nu eenmaal het risico dat je geld hebt weggegooid.
Goedkoop is duurkoop, zegt men wel.

test

