Rust zacht prins Friso

Het is bizar.
Prinses Mabel verloor haar vader op jonge leeftijd door een schaatsongeval, zij verloor haar man en haar kinderen hun vader door een ski-ongeval.

Prins Friso schuwde de openbaarheid, hij functioneerde in de luwte. Was er nooit een ongeval geweest, had ik waarschijnlijk nooit veel over hem geweten.
Juist door het ongeluk kwam hij in het nieuws.
Prins Friso wilde niet voorgetrokken worden, hij wilde als een normaal mens gewaardeerd en behandeld worden. Is hij niet veel te lang gereanimeerd geweest?
Was zijn risicovolle tocht misschien ook ingegeven door het zo normaal mogelijk leven willen leiden? Was het een moment van verzet, van eigenwijsheid? Een prins is niet van porselein. Een prins is ook maar een mens.

Mijn moeder had het nog wel geweten, Prins Claus die de geboorte van Friso aankondigt. Ikzelf weet nu niet eens meer of ik het nog weet van toen of van gisteravond.

Tot anderhalf jaar geleden wist ik vrijwel niks van Friso.
Nu moet ik alsmaar denken aan onze leuke en vooral briljante prins die dood is.

(en prins Constantijn, daar weet ik ook helemaal niks van, ook in de luwte?)

test

