het was zo stil in huis

Zonder katten hoef je niet zo vaak te stofzuigen,
je kan als het een binnenkat is, altijd zorgeloos
de deur uitgaan en weer thuiskomen.
Je hoeft niets te organiseren als je eens wat langer
van huis wil. Het openen van een blik levert geen gemauw op.
Het ruikt voor vreemden niet naar katten.
Je kan achteloos zwarte kleding laten liggen,
geen witte haar meer te zien.
Je kan (kast)deuren allemaal open laten staan.
Je hoeft geen kattenbak te verschonen.
Je kan alles op het aanrecht laten liggen.

Nou , en? Is dat allemaal zo fijn? Weegt dat alles
in de verste verte op tegen het wel hebben van een kat?
Natuurlijk niet. Niet voor een kattenmens.

Een kat is duur.
Mooi. 40 euro per maand gokt het asiel.
Nou, dan heb ik dus dik 600 euro bespaart met mijn kattenonthouding.

Eerlijk gezegd ging ik even Mikkie nog erger missen
door het voorbereiden van de komst van Nova. Dat zal
er wel bij horen.

Op een stokoud weblog http://www.iceage.weblog.nl
dat na 1 maart niet meer online is, tenzij ik het
exporteer
vond ik deze foto van Mikkie in de sneeuw.

mikkiesneeuw

Iedereen in mijn omgeving en wijde omtrek (internet)
is nu wel op de hoogte van de komst van Nova.
Waar doet me dit aan denken.
Ooit wil ik nog eens een niet – gesteriliseerde poes en
een nest, ik zei de gek ga dan geboortekaartjes sturen.

In dit geval staat de kattenbak netjes klaar vol
kattenbakkorrels, de reismand op tafel, een slaapmandje,
als mevrouw het betaamt .. mijn katten zochten meestal zelf een slaapplek in de vorm van een doos ofzo.

nova2

One thought on “het was zo stil in huis

test

