Les 3 van de vijfdaagse

Als je voor een groep moet spreken en je maag draait

rond of je voelt daar een strakke knoop, neem dan wat

stilte tijd voor jezelf en zeg: “Iets in mij is bang, en ik zeg daar ‘Hallo’ tegen.”

Leg daarna je hand op je maagstreek.

Als je je gewaar bent dat je een zware last op je hart meedraagt

over het verlies van een vriend of van een dierbare, pauzeer dan

regelmatig en laat je hand zachtjes naar de plek van je hartstreek

toe gaan. Zeg niet langer meer de gebruikelijke zinnetjes zoals:

“het komt wel weer goed” of “dit gaat wel weer voorbij”.

Zeg liever maar gewoon tegen het gevoel: “Ik ben hier. Ik ben met jou.”

Als je je helemaal gebroken voelt vanwege een crisissituatie,

onthoud dan dat je een moment kunt nemen om te voelen

wáár in je lijf je het meest geraakt bent.

Laat je hand er vervolgens naar toe gaan. Zeg vriendelijk:

“Iets in mij voelt zó geraakt”

en vervolg met: “ik zeg daar ‘Hallo’ tegen”. Adem eens diep door.

Dit heeft maar een kort moment nodig.

Het maakt een groot verschil in hoe goed jij je beslissingen neemt

en hoe jij je keuzes maakt in wat deze crises nodig heeft.

meer lezen? ook deze vijfdaagse ontvangen?

stuur een mail aan

hulpverlening@praktijkdevogels.nl

test

