Veelstedik

Ik zeg liever tegen mezelf dat ik overgewicht heb,
dan dat ik van liefhebbende mensen moet horen dat ik veelstedik ben.
Ik weet het maar ik hoef jouw normering niet.

Per ongeluk kijk ik soms naar Dr Oz.
Zojuist viel me op dat hij in het eerste onderdeel van de show eigen kleding aan heeft.
Daarna heeft ie zijn chirurgenpak weer aan, als hij een soort van college geeft waarvan ik onthoud dat dagelijks vlierbessensap drinken de weerstand tegen de griep zal versterken.

Enfin, eerst dus deel 1. Een mevrouw die veel te dik is omdat ze teveel koekjes gegeten heeft. Verdomd! Ze heeft een eigen koekjeswinkel, voorheen was ze model.

De trucs. Nooit honger krijgen, nooit stampvol eten.
Om de 3,4 uur een kleine maaltijd.
Let op het hongercentrum, dat bestaat uit 4 delen.
Honger naar eten, drinken, seks en nog wat anders.

En voel je eetlust opkomen die geen eetlust is, wacht dan 10 minuten.
In die tien minuten kun je afleiding zoeken of nagaan wat je gevoelens zijn. Eten kan gevoelens verdringen, maar niet oplossen dat je ze hebt.

Niks nieuws.
Maar laat ik nou net weer vol goede plannen zijn.

En deze keer gaat het lukken, lukken lukken lukken lukken het gaat lukken het gaat lukken het gaat lukken de tien minuten zijn al bijna om, het is bijna gelukt. Lucky lucky me.

nu een paar duizend keer herhalen van voorgaande.
Dat is alles.

test

