Zwemmen

Het moet er maar eens van komen.
‘Neem dan een tienrittenkaart’, zegt huisarts.
Dat kost rond de 40 euro, dat is niet niks.
Maar daar is de schaamte weer.
Ik ben wat dat betreft precies zoals die mensen die zich voor een afwijking aan hun lichaam schamen, maar er wel mee op televisie durven.
In de beslotenheid van de dokterskamer durf ik nauwelijks in te brengen dat ik geen 40 euro over heb.
Maar ik schrijf het wel hier.
(Je wilt het toch érgens kwijt).

In dit dorp worden de laagste inkomens door de gemeente ondersteund met strippenkaarten.
Ik heb er nog een stuk of wat.
Zodat ik zometeen met een strip een rit kan kopen.

In the swimmingpool.

Koffie na kan er nog wel vanaf, als ik morgen geen krant koop.

Niets dat me nu nog kan tegenhouden.
Behalve dat ik geen zin heb.
(=ertegenop zie)

test

